Den gröna smoothien och semesterträning

Den gröna smoothien och semesterträning

18 juli, 2018 0 av Michaela Backman

Den första men absolut inte den sista gröna smoothien på bloggen. Det sägs att man ska äta 500 gram frukt och grönt varje dag. Mission impossible. Det är därför man gör gröna smoothies gott folk, som är lätta att slänga ihop. Jag gjorde idag en på zuccini, äpple, selleri, grönkål, spenat, lime och kokosmjölk. I början smakar det mossa, men man vänjer sig med smaken och rätt som det är börjar man längta efter en grön smoothie. För mig känns det som att alla celler i kroppen suger åt sig av alla nyttigheter. Testa du också.

Semestertid = träningstid, i alla fall för mig. Vissa vill bara slappa på semestern, men jag ser semester och ledighet som en tid för träning. Då har jag äntligen ordentlig TID för träningen och framför allt ORK. Under perioder i vardagen finns orken helt enkelt inte där, men under semestern känns det som att jag kan prioritera träningen utan andra måsten att ta tag i. Helt fantastiskt. Är du en semestertränare?

I drömvärlden skulle jag gärna checka av ett träningspass på morgonen och sedan ha hela dagen framför, med en bra känsla i kroppen… MEN jag gillar lugna, sköna och framför allt långa mornar alldeles för mycket för att ha det drivet. Morgonträningen förblir alltså en drömvärld. Däremot tränar jag gärna på förmiddagen, efter att jag fått i mig frukost, eller på kvällen då det blivit svalare ute.

Med energi från den gröna smoothien blev det idag en kvällslöprunda, 8 k i lugnt tempo med eftersvettning deluxe!

Testade självutlösaren på kameran. #myjump